آرموو

سامانه هوشمند مشاوره تلفنی

آرموو

سامانه هوشمند مشاوره تلفنی

وارن بافت پیر مرد ۸۰ ساله آمریکایی است که معمولا توصیه ها و نقل قول هایی که از او منتشر می شود برای سرمایه گذاران بسیار کاربردی است و طرفداران زیادی دارد. در این بخش از مقالات آرموو نگاهی داریم به توصیه های مهم این فرد ثروتمند که می تواند به شما کمک های بسیار زیادی کند تا برای وارد شدن به دنیای سرمایه گذاری از تمام پیچ و خم های آن اطلاعات داشته باشید تا خدای ناکرده دچار زیان های مالی نشوید.

آیا به مشاوره سرمایه گذرای نیاز دارید؟؟

۱)در زمینه ای سرمایه گذاری کنید که با آن از قبل آشنایی دارید

دنیای سرمایه گذاری یک دنیای بی انتها است، شما میتوانید در بخش های مختلفی سرمایه گذاری کنید و دارایی تان را چند برابر کنید. سرمایه گذاری در بخش هایی که با آن از قبل آشنایی بیشتری دارید می تواند بسیار بهتر از زمانی باشد که بدون آشنایی با آن زمینه وارد بخش سرمایه گذاری اش می شوید. شاید با خودتان فکر کنید که داشتن پیش زمینه برای سرمایه گذاری را تا به حال نداشته اید اما باید گفت اکثر افراد حتی به طور غیر مستقیم نیز با بخش هایی از دنیای بزرگ سرمایه گذاری آشنایی دارند. به طور مثال، زمانی که شما طلا می خرید و آن را به عنوان دارایی ای که ممکن است قیمت اش به یک باره بیشتر شود نگه داری می کنید، در واقع یک سرمایه گذاری مطمئن انجام داده اید. معنی سرمایه گذاری این نیست که شما حتما وارد دنیای بورس، ارز های دیجیتال یا غیر دیجیتال شوید، گاهی با خرید یک شئ با ارزش شما می توانید سرمایه گذاری انجام دهید. هر چقدر درک شما از دنیای یک نوع سرمایه گذاری کمتر باشد امکان رشد و پیشرفت در آن نیز برای تان کمتر خواهد بود.

وارن بافت می گوید هیچوقت در زمینه ای که فکر می کنید درک آن برای تان سخت است سرمایه گذاری نکنید.

 

۲)هیچوقت خودتان را وارد مهلکه کسب و کار های بی کیفیت نکنید

اگر می خواهید وارد بازار بورس شوید، بدانید که ممکن است کسب و کار های مشهور اما بی کیفیت روزی شمارا زمین بزنند! توصیه وارن بافت این است که به دنبال سرمایه گذاری بر سهام شرکت ها و کسب و کار هایی باشید که دارای کیفیت بالایی هستند و کیفیت به نسبت کمیت برای شان ارزش بیشتری دارد.

۳)اگر سهامی می خرید، به این فکر کنید که تا مدت زیادی قرار است آن را حفظ کنید

هنگامی که سهام یک شرکت خوب و با کیفیت را خریداری می کنیم باید چه مدت آن را نگه داریم؟ یکی از جملات وارن بافت این است که اگر می خواهید ۱۰ سال سهام یک شرکت را نگه دارید، ۱۰ دقیقه خودتان را صاحب آن شرکت تصور کنید. علاوه بر این، مشاغل با کیفیت بازده بالایی کسب می کنند و در طول زمان ارزش خود را افزایش می دهند. درست همانطور که وارن بافت گفت، زمان دوست تجارت شگفت انگیز است. اصول می تواند سال ها طول بکشد تا قیمت سهام تأثیر بگذارد و فقط سرمایه گذاران صبور پاداش آن را کسب می کنند. دائماً خرید و فروش سهام با بازده به صورت مالیات و کمیسیونهای بازرگانی از بین می رود. در عوض، ما به طور کلی بهتر است “درست بخریم و محکم پای آن وایستیم.”

توصیه های سرمایه گذاری از زبان سومین فرد ثروتمند دنیا

حتما بخوانید:۷ توصیه برای سرمایه گذاری در سال ۹۹

۴)بدانید که تنوع می تواند خطرناک باشد

سرمایه گذاران منفرد هنگامی که بین ۲۰ تا ۶۰ سهام در تعدادی از صنایع مختلف دارند، بیشترین مزایای تنوع را به دست می آورند. با این حال، بسیاری از صندوق های متقابل صاحب صدها سهام در یک نمونه کارها هستند. وارن بافت کاملاً برعکس است. در سال ۱۹۶۰، وی بزرگترین سبد سرمایه گذاری اش حدود ۳۵ درصد از کل سرمایه گذاری او بود. به بیان ساده تر، وارن بافت با اعتقاد به ایده های برتر خود سرمایه گذاری می کند و می داند که بازار به ندرت شرکت های بزرگی را با قیمت مناسب ارائه می دهد. خلاصه مطلب این است داشتن تعداد زیادی سبد سرمایه گذاری نمی تواند مفید باشد و بهتر است به صورت محدود بر روی تعداد مشخصی کسب و کار، سرمایه گذاری کرد.

۵)نسبت به یک سری از خبر ها بی تفاوت باشید

شاید کلمه «واکنش های هیجانی» را شنیده باشید، باید گفت این نوع واکنش متأثر از دریافت اخبار هایی است که باعث می شود طی آن شما تصمیم بگیرید دست از سرمایه گذاری در یک زمینه بردارید و یا وارد زمینه تازه ای از سرمایه گذاری بشوید. یک سرمایه گذار حرفه ای باید بر افکار و تصمیم هایش مسلط باشد و با شنیدن اخبار دست به کاری نزند که بعدا از آن پشیمان شود. تحقیقات نشان می دهد که حدود ۸۰ درصد اخباری که منتشر می شود تنها یک خبر است و به قول وارن بافت، یک طبل تو خالی است که نباید به آن توجهی کرد.

۶)سرمایه گذاری دکمه بازگشت ندارد

شاید یکی از بزرگترین تصورات غلط در مورد سرمایه گذاری این باشد که فقط افراد که دانش زیادی دارند می توانند با موفقیت سرمایه گذاری شان را طی کنند اما این طور نیست. سرمایه گذاری دنیای بزرگی است که موفقیت در آن غیر قابل پیشبینی است و بیشتر نیازمند داشتن تجربه است. باید گفت در سرمایه گذاری باید بدانید که دکمه بازگشت برای شما وجو ندارد، به طور مثال ممکن است شما سهامی را خریداری کنید و فردای آن روز دارایی تان کمتر شود به جای اینکه افزایش پیدا کند.

۷)فرق میان میزان پول و ارزشمندی یک دارایی را بدانید

این جمله بدین معنا است که بیشتر ارزشمندی هر چیزی که بر آن سرمایه گذاری می کنید را در نظر بگیرید نه میزان سودی که در کوتاه مدت برای شما دارد. به طور مثال، زمانی که افراد بر ارز دیجیتالی مانند بیت کوین سرمایه گذاری کردند در حال حاضر جزو میلیاردر های دنیا محسوب می شوند، زیرا آن ها ارزش این ارز دیجیتال را دانستند و با نگه داری این ارز توانستند سرمایه گذاری پر سودی داشته باشند.

حتما بخوانید:مفهوم سبد سرمایه گذاری و انواع آن

۸)بهترین حرکت ها، خسته کننده ترین های آنان هستند

درست همانجا که فکر می کنید، یک حرکت در سرمایه گذاری تان به نظر خسته کننده و بی معنی است، با آن حرکت ممکن است بهترین اتفاق در سرمایه گذاری شما رخ دهد.

۹)صندوق های سرمایه گذاری، مفید برای همه

صندوق های سرمایه گذرای معمولا توسط یک سری از بانک ها و یا شرکت های دولتی یا غیر دولتی مدیریت می شوند و از جمله معقول ترین روش های سرمایه گذاری هستند. مدیران این صندوق ها با در نظر گرفتن تمام تحلیل های موجود در بازار، بهترین روش را به اجرا می گیرند تا سرمایه گذارانی که پولشان را در آن صندوق قرار داده اند به سود مناسبی برسند. صندوق های سرمایه گذاری برای افرادی که علاقه ای به دنیای بورس ندارند و نمیخواهند زمانشان صرف کسب اطلاع از آن بکنند بسیار مناسب است.