آرموو

سامانه هوشمند مشاوره تلفنی

آرموو

سامانه هوشمند مشاوره تلفنی

افزایش سختی استخراج بیت کوین به چه معنا است؟ افزایش سختی استخراج بدین معنا است که دستگاه های استخراج برای حل معادله هر بلاک زمان بیشتری را در نظر می گیرند و مراحل استخراج را هر دو هفته مجددا تکرار می کنند. این بدان معناست که هرچه معدنکاران بیشتری به میزان هش شبکه اضافه می کنند، سختی PoW افزایش می یابد و پیدا کردن سکه برای بلاک جدید مشکل تر می شود. سختی استخراج باعث کاهش پاداش استخراج و کاهش سودهی به معدنکاران یا همان استخراج کنندگان می شود.

 

ارتباط نرخ هش با افزایش سختی استخراج

 

نرخ هش را به عنوان سرعتی که یک دستگاه استخراج در حل معادلات بلوک ها دارد تعریف کرد. دستگاه های استخراج باید هزاران یا میلیون ها حدس را در هر ثانیه برای یافتن پاسخ مناسب و حل معادله بیان کنند. با توجه به اینکه یافتن عدد  Nonce یک بازی شانسی است، احتمال رسیدن به نرخ هش بسیار کم است. نرخ هش بیت کوین در حال حاضر ۱۲۱،۶۳۷،۶۶۶ هش تورا است. با افزایش نرخ هش رسیدن به پاداش یا همان سکه برای هر استخراج کننده سریع تر می شود. اما با تنظیم سختی استخراج در شبکه با سخت‌تر کردن این فرایند به ماینرها کمک می‌کند که حل معادلات بلاک و پاداش استخراج روی همان زمان قبلی یعنی حدود ۱۰ دقیقه باقی بماند.

 

افزایش سختی استخراج چه پیامدی دارد؟

افزایش سختی استخراج می تواند نشانه مثبتی برای سرمایه گذاران باشد. زیرا این افزایش باعث می شود تولید بیت کوین با کاهش رو به رو شده و قیمت هر بیت کوین به مقدار بسیار زیادی بالا رود. بسیاری از محققان با پیشبینی قیمت روز افزون بیت کوین در سال های آینده فروش این ارز دیجیتال در حال حاضر را یک حماقت می دانند.

 

 

اگرچه معدن به عنوان یک سرمایه گذاری پر سود است که معدنکارهای قدیمی را بیشتر به سود می رساند و معدنکارهای تازه وارد را از کمتر، اما باز هم با این پیشبینی های انجام شده انگیزه بیشتری برای استخراج کنندگان ایجاد می کند، حتی اگر میزان پاداش کمتر باشد اما ارزش بیشتری دارند.

 

منبع:سختی استخراج بیت کوین ۶.۸ درصد افزایش پیدا کرد